Chiesa di San Francesco
Chiesa di San Francesco
4.5
오전 7:00~오후 12:00, 오후 3:00~오후 6:30
월요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
화요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
수요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
목요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
금요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
토요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
일요일
오전 7:00 - 오후 12:00
오후 3:00 - 오후 6:30
Travelers' Choice는 무엇인가요?
트립어드바이저는 여행자들로부터 꾸준히 좋은 리뷰를 받고 트립어드바이저 시설 중 상위 10%를 차지한 숙박 시설, 관광명소, 음식점에 대해 Travelers’ Choice 어워드를 수여합니다.
현재 여행 중이신가요?
회원님이 이용할 수 있는 체험을 찾도록 도와주세요.
지역 설명
주소
직접 연락하기
베스트 주변
음식점
5km 내 533개
관광명소
10km 내 340개
4.5
리뷰 151건
훌륭함
82
매우 좋음
58
보통
9
형편 없음
2
최악
0
이 리뷰는 원래의 언어를 자동으로 번역하였습니다.
이 서비스에는 Google에서 제공하는 번역이 포함되어 있을 수 있습니다. Google은 정확성의 보증, 신뢰성 및 상품성, 특정 목적에의 적합성, 위조로부터의 자유에 대한 묵시적 보증을 포함하여 번역과 관련하여 어떠한 명시적 또는 묵시적 보증도 부인합니다.
RonL40
유티카, 뉴욕주포스팅 3,707건
2024년 9월 • 커플
Built from 1230 to 1270, the simple structure fof the Church combines elements of the Romanesque and the Gothic. The interior is well worth visiting for the fourteenth century frescoes by Tommasa do Modena, whose best work can be seen at San Niccolo. Here there are several works by him, including two beautiful Madonna with Saints and a sparking St. Anthony, al l from 1351. The church interior is simple... a Franciscan sanctuary of quiet and sacredness.
2024년 11월 28일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
Ana Belen d d
모스토레스, 스페인포스팅 769건
2024년 1월 • 가족
We went to mass on New Year's Day. The building is very beautiful and spacious, and the liturgy and music were very careful. The next day we returned to see his beautiful Nativity scene, original and one of the most beautiful we saw during our stay in Veneto. You can tell they are Franciscans!
2024년 1월 27일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
Tommaso612
로마, 이탈리아포스팅 550건
2023년 7월 • 커플
The first nucleus of this church was built at the beginning of the 13th century, when a small group of Franciscan friars minor (sent by the founder of the Order himself) settled in Treviso and began to preach the Gospel. Given the immediate success of the initiative and the large number of faithful who reached the site, the initial small church was transformed in a few decades into a large and complex religious complex dedicated to the Saint of Assisi, with a large abbey church , a thriving convent, accommodation for pilgrims, food warehouses, etc. The friars were supported first by the municipality and then by the noble Treviso family of Da Camino, when this took over the lordship of the city. Over the centuries, all the noble families of the surrounding area contributed to the maintenance of the convent; in exchange for their donations they received permission to build the family tombs in the abbey church.
The convent's activities were abruptly interrupted at the beginning of the 19th century, when French revolutionary troops occupied the city and forced the religious to abandon the site. The various buildings were transformed into stables or barracks, if not completely demolished. Only in the 1920s were the Franciscans able to regain possession of the site, which they worthily restored and reopened for worship.
The abbey church is in sober Romanesque Gothic style. The gabled façade shows an elegant portal with concentric arches at the bottom, rather splayed towards the inside; the lunette is decorated with a fresco of medieval origin, unfortunately very damaged, depicting a Maternity surrounded by angels and saints. The portal is flanked by two tall and thin ogival windows. In the upper part of the facade there is a large circular window, together with other smaller ones. Even higher up, immediately under the roof, there is a series of small and graceful blind arches. Pointed windows, circular openings and arches also constitute the ornamental furnishings of the walls. On the left side of the church, near a side entrance, there is a suggestive modern statue depicting the Holy Poverello. The mighty bell tower with a square section, without a spire, stands near the apse; the bell cell is ventilated by three ogival windows on each side. The convent cloister was completely rebuilt in the twentieth century, taking inspiration in some way from the now lost original.
The interior of the church is in the shape of a Latin cross, with a large transept and a single nave; the ceiling is supported by large wooden trusses. The apse is divided into three chapels with vaulted ceilings. In the past the chapels on the right wall of the nave were unified, creating a sort of additional nave which is still present today. The austere appearance of the environment is enlivened by some valuable medieval frescoes, such as the one on the left wall which depicts San Cristoforo. Also noteworthy are the frescoes on the ceiling of the central apse chapel, one of which represents Saint Francis receiving the Stigmata. However, the most beautiful work of art in this church is a splendid "Madonna with Child and seven saints" attributed to Tommaso da Modena, who executed it in the mid-14th century probably in collaboration with some of his students. Two other valuable fifteenth-century works by Alvise Vivarini and Vittore Carpaccio were once kept here, but today they are in the Galleries of the Academy of Venice.
Two illustrious figures from the past are buried in this church: Francesca Petrarca (daughter of the famous medieval poet, who died at 41, perhaps giving birth to her eighth child) and Pietro Alighieri (first-born son of Dante and Gemma Donati). The tombs of the various aristocratic families of the past, which I mentioned previously, were largely destroyed at the time of the Napoleonic occupation and very little remains of them.
The convent's activities were abruptly interrupted at the beginning of the 19th century, when French revolutionary troops occupied the city and forced the religious to abandon the site. The various buildings were transformed into stables or barracks, if not completely demolished. Only in the 1920s were the Franciscans able to regain possession of the site, which they worthily restored and reopened for worship.
The abbey church is in sober Romanesque Gothic style. The gabled façade shows an elegant portal with concentric arches at the bottom, rather splayed towards the inside; the lunette is decorated with a fresco of medieval origin, unfortunately very damaged, depicting a Maternity surrounded by angels and saints. The portal is flanked by two tall and thin ogival windows. In the upper part of the facade there is a large circular window, together with other smaller ones. Even higher up, immediately under the roof, there is a series of small and graceful blind arches. Pointed windows, circular openings and arches also constitute the ornamental furnishings of the walls. On the left side of the church, near a side entrance, there is a suggestive modern statue depicting the Holy Poverello. The mighty bell tower with a square section, without a spire, stands near the apse; the bell cell is ventilated by three ogival windows on each side. The convent cloister was completely rebuilt in the twentieth century, taking inspiration in some way from the now lost original.
The interior of the church is in the shape of a Latin cross, with a large transept and a single nave; the ceiling is supported by large wooden trusses. The apse is divided into three chapels with vaulted ceilings. In the past the chapels on the right wall of the nave were unified, creating a sort of additional nave which is still present today. The austere appearance of the environment is enlivened by some valuable medieval frescoes, such as the one on the left wall which depicts San Cristoforo. Also noteworthy are the frescoes on the ceiling of the central apse chapel, one of which represents Saint Francis receiving the Stigmata. However, the most beautiful work of art in this church is a splendid "Madonna with Child and seven saints" attributed to Tommaso da Modena, who executed it in the mid-14th century probably in collaboration with some of his students. Two other valuable fifteenth-century works by Alvise Vivarini and Vittore Carpaccio were once kept here, but today they are in the Galleries of the Academy of Venice.
Two illustrious figures from the past are buried in this church: Francesca Petrarca (daughter of the famous medieval poet, who died at 41, perhaps giving birth to her eighth child) and Pietro Alighieri (first-born son of Dante and Gemma Donati). The tombs of the various aristocratic families of the past, which I mentioned previously, were largely destroyed at the time of the Napoleonic occupation and very little remains of them.
2023년 10월 5일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
astiadry
아스티, 이탈리아포스팅 2,074건
2023년 6월 • 커플
La chiesa presenta una pianta a croce latina, con un'unica, grande, navata, coperta da un soffitto ligneo a carena di nave. All'interno, sulla parete sinistra, si incontra un gigantesco affresco raffigurante san Cristoforo, opera romanico-bizantina di fine Duecento. Sulle vele della volta della cappella maggiore dell'abside si trovano i Quattro Evangelisti, le Stigmate di san Francesco, una Madonna con il Bambino e Adamo, di scuola veneto-emiliana trecentesca, probabilmente opera di un allievo di Tommaso da Modena. La chiesa ospita le tombe di alcune persone celebri: Pietro Alighieri figlio di Dante Alighieri e Francesca Petrarca figlia di Francesco Petrarca.
2023년 6월 4일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
maurizio u
Calcinato, 이탈리아포스팅 98건
2022년 12월
Piacevolmente colpiti da questa grande ed accogliente chiesa.
I frati sono sempre persone "speciali".
Unico neo la caldaia un pò troppo rumorosa.
MaurizioBS
I frati sono sempre persone "speciali".
Unico neo la caldaia un pò troppo rumorosa.
MaurizioBS
2022년 12월 9일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
Marinella Z
트레비소, 이탈리아포스팅 9건
2022년 5월 • 커플
Bella grande e accogliente, fresca d'estate . Mi piace andarci a messa o anche passarci per una semplice visita data la costruzione e il luogo tranquillo
2022년 6월 24일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
MADD1504
로마, 이탈리아포스팅 181건
2021년 7월
da visitare. ho visto delle absidi interessanti da visionare accuratamente. ogni angolo sprigiona storia da ogni mattone.
2021년 7월 24일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
tony9713
이탈리아포스팅 1,122건
2021년 2월
Gli esterni sono ben curati, ma gli interni sono scarsamente illuminati. Chiesa che comunque è artisticamente notevole.
2021년 3월 4일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
merano 2020
트레비소, 이탈리아포스팅 259건
2020년 8월
Merita una visita questa chiesa contenete affreschi di scuola di tommaso da modena.
Situata vicino ai Buranelli si visita in circa 30 minuti.
Da vedere anche l'attiguo convento
Situata vicino ai Buranelli si visita in circa 30 minuti.
Da vedere anche l'attiguo convento
2020년 9월 16일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
Ross63Modena
모데나, 이탈리아포스팅 81건
2020년 1월
Le chiese di treviso, sono in linea con lo stile della cittadina, quella che ho preferito è la chiesa di San Francesco.
2020년 2월 2일 작성
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
이 체험에 대한 질문이 없습니다
*매진 임박: 지난 30일에 대한 Viator의 예약 데이터 및 제공업체의 정보에 따르면 이 체험은 트립어드바이저 브랜드사인 Viator에서 매진될 가능성이 큽니다.