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4,833건의 리뷰 중 1-6
2022년 6월 12일에 작성.

이번 방콕 여행기간 동안에 주말 토.일요일 저녁의. 흥겨운 재즈음색과 함께한
분위기 있는 칵테일 한잔
밤8시부터 이어지는 재즈콘서트는 강력추천합니다!!!!
BTS 스쿰빗역에서 5분거리에 위치해서 접근성 좋은
sheraton grande hotel bangkok livingroom
낭만적인 장소입니다

특히나 korawit직원분 soso. sweet
꼭 만나보세요^

숙박 날짜: 2022년 6월
여행 유형: 친구와 여행함
mihee_jasmin님, 감사합니다.
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
쉐라톤 그란데 수쿰빗의 SGS GM님(General Manager)께서 이 리뷰에 답변을 하였습니다.2022년 6월 13일 답변 완료
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Dear mihee_jasmin,

Thank you for visiting the Living Room over the weekends and for taking the time to provide your feedback.

I am happy to learn that you had a great time at the Living Room particularly the cocktails, the live jazz music and the services provided by Khun Korawit. Your kind comment will definitely be shared with him.

We look forward to welcoming you back on many occasions in the future.

Sincerely yours,

Robert Wittebrood
Hotel Manager

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이 답변은 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 시설 담당자의 주관적인 의견입니다.
2022년 6월 10일에 작성.

2년만의 성공적인 해외여행이 가능했던것은 쉐라톤 그랜드 스쿰빗 직원들의 훌륭한 서비스 덕분이었습니다!!!!
모든 섹션의 직원들이 친절했지만, 특히 기억에 남는 직원 몇 명이 우리의 여행을 더욱 완벽하게 만들어 주었습니다.
특히 웃는 모습이 너무너무 예쁘고, 프로페셔널한 근무 태도를 지닌 The Living Room 직원 Chulalak은 우리의 방문을 기억해주고, 우리의 취향을 기억해주는 세심한 직원이었습니다.
F&B부분에서는 하얀 조리복을 입은 중년의 직원은 우리의 NEEDS를 파악하고 항상 신경써주었던 커피 리필을 물어봐주는 직원의 섬세함에 감동받았습니다. 다만, 이름을 물어보지 못한점이 다소 아쉽습니다.
또한, 30층 담당했던 하우스키퍼 직원 또한 내가 요청한 사항들을 최대한 들어주려고 했으며, 늘 청결하고 쾌적한 생활을 할 수 있도록 해주었습니다

COVID-19 이후 오랜만의 휴가를 너무나도 성공적으로 보낼수 있게 해준 모든 호텔 직원분들에게 감사합니다 :)

숙박 날짜: 2022년 6월
여행 유형: 친구와 여행함
Rona19lee님, 감사합니다.
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
쉐라톤 그란데 수쿰빗의 SGS GM님(General Manager)께서 이 리뷰에 답변을 하였습니다.2022년 6월 13일 답변 완료
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Dear Rona19lee,

Thank for choosing to stay at Sheraton Grande Sukhumvit, a Luxury Collection Hotel during your most recent visit to Bangkok.

I am happy to learn that you enjoyed your stay with us especially your time in the Living Room. Your kind comment has been passed onto Khun Chulalak, our Living Room service attendant and our Housekeeping team. I know that they appreciate your recognition and are always delighted to take care of you.

We very much look forward to the next opportunity to welcome you back to Sheraton Grande Sukhumvit.

Sincerely yours,

Robert Wittebrood
Hotel Manager

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이 답변은 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 시설 담당자의 주관적인 의견입니다.
2022년 1월 13일에 작성. 모바일

애초에 위치를 보고 선택한 호텔인만큼 위치가 만족스러웠다. 아속역과 연결되어있어 지하철 접근성이 좋고 근처 터미널21, 편의점도 있으며 조금 더 걸어가면 공원도 접근 가능하다.

룸컨디션도 최상급. 침대는 푹신하고 공기 컨디션도 쾌적했다. 객실은 따로 옷장까지 보유한 수준으로 굉장히 넓었지만 공간이 효율적으로 만들어지지는 않았다. 지은지 오래된 호텔임에도 USB포트가 협탁쪽에 위치해있다. 다만 TV에 HDMI 연결이 정상적으로 되지 않는 것은 아쉬웠다. 저층부 묵은지라 전망은 최악에 가까웠다(BTS와 터미널21 뷰)

수영장은 조경이 잘되어있어 분위기가 독특했지만 전망은 트여있지 않아 아쉬웠고 수영 시설 자체는 평이했다.

조식은 전반적으로 맛있었고 빵 종류가 특히 많아서 빵 좋아하는 분은 더 좋아하실 것 같다. 그런데 베이컨이나 소세지, 심지어 과일까지도 직접 가져다먹지 못하고 요청하는 방식이라 굉장히 굉장히 불편했다. 별거 아닌걸로 돈 아끼는 느낌이라 좀 불쾌하기도 했다.

직원분들은 기대에 걸맞게 다들 친절하셨다. 다만 이 호텔이 전반적으로 "럭셔리 컬렉션"이라는 이름에 걸맞다고 생각하지는 않는다. 위치를 빼면 그냥 좀 오래되고 준수한 5성 호텔 평균 정도라고 생각. 위치 때문에 럭셔리 컬렉션 달게 된 것은 아닐테니.. 숙박비용도 굉장히 비싼편인데 그 비용에 상응하는 서비스는 아니었다. 예약할때 요금과 실제 결제 요금이 달라 불쾌하기도 했다.

숙박 날짜: 2022년 1월
여행 유형: 커플로 여행함
3  hyunseoblee님, 감사합니다.
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
쉐라톤 그란데 수쿰빗의 SGS GM님(General Manager)께서 이 리뷰에 답변을 하였습니다.2022년 1월 17일 답변 완료
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Dear Hyunseoblee,

Thank you for staying at the Sheraton Grande Sukhumvit during your recent visit to Bangkok and for making the effort of sharing with us your stay experience.

As you are our Marriott Bonvoy Member, your opinions are very valuable in helping us maintain a high level of service to guests and in ensuring that your expectations are met on each visit.

We are concerned to learn that you were disappointed that the HDMI connection to the TV did not work properly. Had this incident been reported to us during your stay, this should have been fixed immediately. I apologize for your inconvenience.

I have noted your comment about the room allocation that did not meet your expectation. Rest assured that I have asked our Front Office Manager to update your guest profile to arrange a room on a higher floor with a greater view on your future visits. I trust this will ease your concerns for your future stays. Alternatively, may I suggest that you book a higher room category such as a Luxury room which guarantees a room allocated on higher floors.

I understand your feeling towards the hotel swimming-pool was not to your expectation. I apologize if you were not able to enjoy the pool during this stay. Allow me to explain that all of our regular guests who enjoyed the facilities at the pool have provided favorable comments about our lush tropical oasis in the heart of the city.

With regards to the breakfast buffet at the Orchid Cafe, we do provide a very extensive selection of favorites, Western and Asian. Japanese, Chinese, and Thai items daily. However, due to the new hygiene standards during the Covid-19 pandemic, the partitions are set up at the buffet line and our chefs provide the food to our guests direct upon request at the show kitchen / live stations. I do hope that you understand our situation. If there is a particular item you are unable to find, please let the service attendant know and she / he will do their best to serve it to you.

I realize that you found our room rate was expensive and that the room rate at time of booking was different from actual payment. After checking your reservation, we found that your reservation was made via an online third party travel agent; the room rate showed on their website was before 10% service charge and 7% vat with a small remark that the service charge and VAT to be paid at the hotel. Hence, the room rate inclusive of service charge and VAT you paid upon check out was different from the rate you saw at time of booking. In addition, allow me to explain that in fact our rates fluctuate depending on the demand and in view of services and facilities provided are very competitive compared to other international five star hotels in Bangkok.

If there is anything we can do to assist in making your future stay more comfortable, please do not hesitate to let us know. We do hope that we will have the pleasure of welcoming you back in the future so that we are able to remedy the poor impression created on this occasion.

Best regards,

Robert Wittebrood
Hotel Manager

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이 답변은 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 시설 담당자의 주관적인 의견입니다.
2020년 4월 3일에 작성.

사실, 나는 매년 세계를 여행하는 것을 정말 즐겼습니다.

그래서, 나는 엠버서더 엘리트 멤버로써 방콕에 있는 거의 대부분의 메리엇 계열 호텔을

자주 이용했었다.

이번에 처음으로 최근에 6박 동안 쉐라톤 고급 컬렉션 호텔에서 숙박했었다.

제스처, 분위기, 대화 등 모든 스태프들의 태도가 정말 인상적이었던 것 같다.

대부분의 직원들은 내 이름과 방 번호를 기억하고 불렀다.

매일 아침식사로 망고와 브라타치즈 그리고 마지막으로 로시니레스토랑에서 제공해주는

스테이크는 맛이 비교적 좋았습니다.

게다가, 나는 다른 방으로 옮겼음에도 불구하고 몇몇 직원들은 나의 새 방번호를 기억했다.

그래서 나는 이렇게 말하고 싶다. "나는 직원들과 GM에게 정말 감사했다."

내 생각에 이 호텔보다 하드웨어가 더 좋은 호텔이 방콕에 많이 있을지 몰라도 직원들의 서

비스와 태도만큼은 방콕에서 이만한 호텔을 찾기 힘들거 같을 정도로 최고인 호텔이었습니다.

숙박 날짜: 2020년 3월
2  enjpy님, 감사합니다.
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
쉐라톤 그란데 수쿰빗의 GMSGS님(General Manager)께서 이 리뷰에 답변을 하였습니다.2020년 4월 8일 답변 완료
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Dear enjpy,

Thank for choosing to stay at Sheraton Grande Sukhumvit, a Luxury Collection Hotel during your most recent visit to Bangkok.

Here at the Sheraton Grande Sukhumvit, we strive to provide exceptional customer service to all of our guests and your kind comments have been passed on to the team to recognize their efforts.

We look forward to welcoming you back in the near future.

With kind regards,
Richard Chapman
General Manager

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이 답변은 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 시설 담당자의 주관적인 의견입니다.
2020년 1월 25일에 작성.

19년 10월에 투숙하고 좋아서 20년 1월에 다시 투숙하였습니다. 이번 투숙 또한 여전히 훌륭했습니다. 티타늄 회원이어서 제공받은 럭셔리 베너핏으로 조식은 Rossini's에서 먹었는데 역시 훌륭했습니다. Paew와 Tee 등 레스토랑의 직원들도 변함없이 친절히 응대해 주어서 고마웠습니다.

체크인 때 리셉션에서 '처음투숙고객'이라고 작성한 메모를 키카드와 함께 주었는데 재투숙하는 고객을 따로 관리하지 않는 것 아닌가 하는 생각이 들었습니다. 따로 관리하지 않더라도 아마 올 10월에 다시 투숙하지 않을까 생각합니다.

숙박 날짜: 2020년 1월
    • 가격
    • 청결도
    • 서비스
2  jipdori님, 감사합니다.
이 리뷰는 트립어드바이저 LLC의 의견이 아닌 트립어드바이저 회원의 주관적인 의견입니다. 트립어드바이저에서는 리뷰를 확인합니다.
쉐라톤 그란데 수쿰빗의 GMSGS님(General Manager)께서 이 리뷰에 답변을 하였습니다.2020년 2월 3일 답변 완료
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Dear jipdori,

Thank you for your recent return visit to Sheraton Grande Sukhumvit and for sharing your stay feedback.

I am happy to learn that you appreciated our executive breakfast at Rossini's and your compliments for Paew and Tee has been shared with the breakfast team.

Thank you again for choosing us and we very much look forward to welcome you back in October.

With kind regards,
Richard Chapman
General Manager

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